Základní znalosti, aneb co je nutné znát před prvním připojením
Věřte není toho mnoho, co je nutné znát, všemu se dá naučit rovnou za letu, přes to nějaké vědomosti je nutné pochytit již před online letem, aby nenastaly zbytečné problémy.
1)Základní ovládání letounu. Je dobré si vytipovat svůj oblibený stroj, na kterém budete létat a neměnit ho jako ponožky. Do toho se pak posadit a v klidu na zemi si všechno vyzkoušet a ujistit se kde jaká páčka laži a co má na starosti. Nestačí vědět jak se letí nahoru, jak dolů atd. Je nutné znát i věci jako jak se ovládaji klapky, vytahování a zatahování podvozku, brzdných štítů, atd.
Důležitou znalostí je umět nastavit a používat rádio a autopilota tyto 2 pomůcky je nezbytné znát a vědět jak se používají bez toho si neškrtnete. Není nutné znát uplně vše, to se dá doladit během letu, ale co je to u radia trnsponder či u autopilota jak nastavit aby letou letěl sam v určitem headingu, vyšce a rychlosti, to je zaklad a pokud toto neovlédáte, bude lepší si danou problematiku vyzkoušet v offline letu. Pokud by však měl někdo technický problém, mlůže položit dotaz na foru, kde mu rádi zodpovíme jakoukoliv otázku.
2) základní znalosti radiokomunikace. Na internetu existuje mnoho přepisů z reálných či virtuálních letů a je dobré si toto prostudovat. Komunikace mezi námi bude probíhat převážně v češtině (na angličtinu se možná dostane později) takže se nemusíte bat, že by jste nerozuměli. Je však nutné vědět, že po pokynu od ATC se příjem potvrzuje opakováním informací atd.
3)mapy. Trochu bonusovou znalostí je alespoň přibližná orientace v mapách. Ty si zcela určitě před letem stáhněte a vytiskněte!!! Odkaz na mapy najdete v sekci download. Není nutné, aby jste v mapách rozuměli uplně všemu, to by jste pak nemuseli navštěvovat žádnou školku, je však s výhodou znát co alespoň trochu znamenají a jaké informace jsou v nich naprosto nezbytné. např. pokud dostanete v přibližovací informaci od ATC info že vás navádí na ILS RWY 24, tak je dobré ihned zbystřit, najít si mapu tohoto přiblížení a rovnou naťukat do rádia na NAV1 frekvenci tohoto paprsku (tuto frekvenci právě naleznete v ,mapě konkrétního přiblížení)